Bærekraftig utvikling i Botnestua

"Å få gode naturopplevelser og å bli kjent med naturens mangfold er sentralt for dannelsen av et miljøbevisst menneske"

I Botnestua Naturbarnehage er vi opptatt av å ta vare på naturen rundt oss. Naturopplevelser i tidlig barndom blir ofte ansett som en stor betydning for barns holdninger til natur seinere i livet. Barns opplevelser i og med natur står sentralt i vår hverdag i barnehagen.

Vi ønsker å gi alle barn gode naturopplevelser og utgangspunktet for arbeidet vårt ønsker vi å vise i en variant av miljøtrappa. Vi starter nedenfra og beveger oss oppover. Vi kan også bevege oss opp og ned i trappen underveis i arbeidet vårt:

Ta ansvar for framtida og en bærekraftig utvikling

Påvirke og medvirke

Lære seg å forstå sammenhenger i naturen

Få en begynnende forståelse for  bærekraftig utvikling

Oppdage mangfoldet i naturen, samle inn, observere.

Være i naturen, naturopplevelser, undre seg