VERDIPLATTFORMEN

NLM barnehagene AS eier og drifter Botnestua naturbarnehage. NLM barnehagene er en ideell organisasjon og drifter non- profitt. NLM barnehagene har laget en Verdiplattform som beskriver grunnsynet og verdiene våre.

De ansatte er i barnehagen for barnas skyld og er barnehagens viktigste ressurs. Det enkelte barn er et unikt, fullverdig menneske som skal møtes med respekt, omsorg og kjærlighet. De skal få hjelp til å utvikle et sunt selvbilde, oppleve trygghet og glede. De ansatte skal lete etter de positive mulighetene i det enkelte barn og fremelske disse. En slik holdning er en viktig forutsetning for lek, læring og utvikling, og for opplevelse av mestring.

Visjonen vår er "sammen om å sette verdifulle spor"

Les mer om Verdiplattformen vår:

VÅRT FELLES FORMÅL Barnehagen skal i samarbeid og forståelse med hjemmet gi barna kristen oppdragelse i et godt og trygt miljø. Arbeidet med lek, læring og sosial kompetanse skal samlet bidra til barnas allsidige utvikling. Våre verdier skal gjenspeile ansvar og omsorg for mennesker rundt oss, både lokalt, nasjonalt og globalt.