HVEM ER VI

Preg barnehager eier og drifter Botnestua naturbarnehage. Preg barnehager er en ideell organisasjon og drifter non- profitt.

Både Botnestua naturbarnehage og Fredly barnehage eies av Preg barnehager. Barnehagene har felles daglig leder, Turid Stavnes. Personalet i Botnestua og Fredly har et utstrakt samarbeid. Vi har felles personalmøter, pedagogiske ledermøter, plandager og kurs. Førskolegruppa i Botnestua og Fredly har felles turer og aktiviteter gjennom året.

Botnestua naturbarnehage har 23 plasser. Botnestua er godkjent for barn fra 2-5 år. Fredly barnehage tar inn ettåringer som kan begynne på Botnestua naturbarnehage når de blir 2 år.

Ønsker dere mer informasjon om Botnestua naturbarnehage eller Fredly barnehage kan dere ta kontakt med daglig leder Turid Stavnes, mobil: 48197754.

FORMÅL OG VISJON, VÅRT FELLES FORMÅL                                                                      Barnehagen skal i samarbeid og forståelse med hjemmet gi barna kristen oppdragelse i et godt og trygt miljø. Arbeidet med lek, læring og sosial kompetanse skal samlet bidra til barnas allsidige utvikling. Våre verdier skal gjenspeile ansvar og omsorg for mennesker rundt oss, både lokalt, nasjonalt og globalt. VÅR VISJON: Sammen om å sette verdifulle spor.

Vi vil være voksne som alltid har barnets beste for øye. Dette skal ligge til grunn for alle handlinger og avgjørelser som berører barnet. Vi skal respektere og anerkjenne barnet som det er. Barna skal kjenne seg ønsket og verdifulle i våre barnehager. Vi skal legge til rette for at barna skal få utfolde seg i lek, bygge vennskap og relasjoner, utfolde seg kreativt og få kjenne at de blomstrer i våre barnehager.

Les om verdiplattformen vår her: